Maria Landeborn, seniorstrateg på Danske Bank

 


Peter Malmqvist är börsveteranen som de senaste åren ofta har tagit på sig Dr Doom-hatten .

– Jag tror börsen kan börja backa i juli. Och jag förstår faktiskt inte hur Thedéen och Lagarde vågar börja sänka räntan redan nu.

– Det har varit ett rally. Sedan slutet av oktober har Stockholmsbörsen gått upp 36 procent, inklusive utdelningar.

Maria Landeborn, seniorstrateg på Danske Bank

– Jag håller inte med Peter, jag tycker nog mycket ser bra ut. 

 Den sista biten kan bli trög, den från 2,5 ner till 2 procents inflation, medger hon.

– Med det sagt tror jag det kan bli en bra börssommar. 

 SvD 15 juni 2024

https://www.svd.se/a/Oo343b/borsen-i-sommar-sa-tror-experterna


Vårt huvudscenario är fortfarande att detta är en tillfällig marknadsoro”, säger Maria Landeborn, seniorstrateg på Danske Bank.

DI 14 februari 2022

https://englundmacro.blogspot.com/2022/02/sparprofilerna-manar-till-lugn-i.html



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sju chefsekonomer med delade meningar (2,5 eller 2,25)

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet