Nils Lundgren är storsint och känner medlidande. Det gör inte jag.

Carl B Hamilton, Birgitta Ohlsson, Urban Bäckström och många andra ställde upp helhjärtat, aningslöst och omdömeslöst för euron
 
Jag känner medlidande med dem, men deras långsökta försvarsargument måste ändå bemötas och landets ledarskribenter gör det ju inte, eftersom de själva är i samma intellektuellt pinsamma sits.
 

Det skrev Nils Lundgren på sin blog dem 8 december 2011

Jag har sedan länge vetat att Nils Lundgren tänker mina tankar bättre än jag själv och dessutom formulerar dem bättre än jag själv skulle kunna göra.

Det får man leva med. Det kan man också hänvisa till när folk tycker jag skall vara mer ödmjuk,

Nu är Nils Lundgren dessutom  storsint också. 

Han känner medlidande med Carl B Hamilton, Birgitta Ohlsson, Urban Bäckström och många andra som ställde upp helhjärtat, aningslöst och omdömeslöst för euron.

Själv har jag inte förmågan att känna medlidande med Carl B Hamilton, Birgitta Ohlsson, Urban Bäckström och många andra som ställde upp helhjärtat, aningslöst och omdömeslöst för euron.

Jag känner medlidande med det svenska folket, och folken i eurozonen som får lida för dessa personers. och deras motsvarigheters, misstag.

Och så känner jag oro över att vårt system inte har kunnat förhindra att personer med så dåligt omdöme har kommit i ledande ställning.

Dom bör straffas på något sätt.

Att inte välja om dem borde vara självklart.

Men i Sverige är vi inte bra på att utkräva ansvar


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Röd Öppning - Red Opening

Tickande bomben i Heimstaden AB