Vill du inte betala för mina principer så har jag andra

Hur många oklickade krönikor om klimatet har man råd att skriva innan det är dags att så att säga bli personlig? Bjuda på något?

Möjligen finns det också ett större problem här än att kulturskribenter snöar in på sina privatliv för att betala hyran. I ett hårt samhällsklimat kan det mycket väl hända att vissa politiska åsikter visar sig lättare att överleva på än andra. 

Detta är mina principer, och om ingen vill betala för dem kan vi nog lösa det.

Det finns röster i offentligheten som för mindre än tio år sedan varnade skarpt för Sverigedemokraterna – och i dag ser samarbetet med fascister som en självklarhet. 

Hur gick det till? Kanske kom de verkligen på andra tankar. Kanske gjorde de bara en prognos för var maten skulle finnas i framtiden. Risken finns tyvärr att det är ungefär samma sak.

Kristina Lindquist DN 20  februari 2023

https://www.dn.se/kultur/kristina-lindquist-vill-du-inte-betala-for-mina-principer-sa-har-jag-andra



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB