– Även om priserna går upp så behöver inte det betyda att vi har en bostadsbubbla, säger finansmarknadsminister Åsa Lindhagen

 – Det var inget jag reflekterade över när jag tog jobbet, säger hon.

Då frågar jag igen, är det inte rimligt att du som finansmarknadsminister har en uppfattning om riskerna för en krasch på bostadsmarknaden?

– Jag tror att det också ingår i jobbet som minister att vara lite försiktig i frågor där vi inte vet svaret. 

Joel Dahlberg SvD 12 Juni 2021

https://www.svd.se/behover-inte-betyda-att-vi-har-en-bostadsbubbla


Åsa Lindhagen

Som finansmarknadsminister vill jag fortsätta utveckla finansmarknaden i en grönare och mer hållbar riktning. Den finansiella stabiliteten ska vara god och vi ska verka för en finansmarknad som bidrar till ekonomisk trygghet

https://englundmacro.blogspot.com/2021/05/forslag-om-en-ny-riksbankslag.html

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB