Vi lade mer pengar på mazariner med euro-loggor än vad den luspanka nej-kampanjen spenderade totalt. Nej-sidan hade däremot något annat, nämligen argument. Johan Ingerö, Örnsköldsviks Allehanda, 30 december 2010

Samme Treschow som varit ordförande för Svensk Näringsliv – den organisation som bekostade en icke föraktlig del av ja-kampanjen för svenskt euromedlemskap.

Den kampanjen är för övrigt det jag skäms mest över från min nästan tioåriga sejour i partipolitiken.
 

Jag var vid den här tiden anställd av Liberala ungdomsförbundet, och därför heltidsengagerad på ja-sidan.
 

Ändå har jag inget egentligt minne av att vi pratade politik. I stället sprang vi omkring och delade ut badbollar, kepsar, nyckelband och gud minns vad mer med käcka "Ja Till Euron"-budskap på. Våra affischer täckte varenda reklampelare i landet.
 

Vi lade mer pengar på mazariner med euro-loggor än vad den luspanka nej-kampanjen spenderade totalt.
 

Nej-sidan hade däremot något annat, nämligen argument.
 

Jag skäms för min inblandning i den där kampanjen, och jag hoppas att de som betalade kalaset i dag skäms lite, de med.
 
Johan Ingerö, Örnsköldsviks Allehanda, 30 december 2010

Läs mer här, om Du kan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det svänger fort på räntemarknaden

Fjolåret blev strålande för flera av de största fondbolagen

Börsen i Stockholm och New York 4-5 augusti 2024