Hans Wallmark om moderaterna och euron, som svar på min fråga

Hans Wallmark svarar:

M har hela tiden sagt att det tidigare resultatet från folkomröstningen gäller. Och att det inte är aktuellt med någon omprövning förrän det finns en tydlig viljeinriktning från svenska folkets sida. Nu är det väl någonstans runt 10 procent som vill se euron införde i Sverige.


Rolf till Hans Wallmark

Tack för svar. "en tydlig viljeinriktning från svenska folkets sida" Men du har därmed inte sagt att denna det svenska folkets vilja skall komma till uttryck genom en folkomröstning. Det bli bara halvt rätt. Duger inte. 

19 augusti 2022 


Min fråga var den här.

Moderaterna tiger om EMU och Euron

Detta hittar jag när jag söker hos moderaterna om euron och EMU. Den långa texten om EUs förtjänster innehåller inte ett ord om det.

Euron och EMU ger 0 träffar när jag söker.

Ping Hans Wallmark kan Du lova att Sverige inte går med i euron utan föregående folkomröstning?

https://englundmacro.blogspot.com/2022/08/moderaterna-tiger-om-emu-och-euron.html


 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB