Framtiden för massturism med flyg förefaller inte vara oviss

Globalt ligger flygtrafiken nu på 98,2 procent av nivåerna som var innan pandemin. Det rapporterar flygorganisationen Iata.

Iata, eller Internatial Air Transport Association, representerar ungefär 320 flygbolag som tillsammans står för 83 procent av den globala flygtrafiken.

https://www.di.se/live/flygtrafiken-fortsatter-att-aterhamta-sig-efter-pandemin/


Det är märkligt att så många vägrar att inse att massturism via flyg står inför en dramatisk nedgång i dessa utsläppens tidsålder.

Det talas visserligen om grön flygfotogen och elektiska flygplan, men det är nog mest fantasier eller projekt där huvudmännen vill ha skattepengar eller dito från aktiespekulanter.

Flygbolagen fortsätter att beställa flygplan som om framtiden skulle bli som den före pandemin.

...


while fossil fuels will still be used in 2050 and even 2100, our reliance on them will shrink to a fraction of today’s dependence. 

COP28: Climate Solutions Are Debatable, But Science Is Inescapable - Bloomberg


Airbus might need state backing for new aircraft programme to replace A320

https://www.ft.com/content/3778eba5-0c11-419d-a10f-1f94cca185c7


The Boeing Company Official Website

Airbus - Wikipedia

IATA - Home


Det behövs åtgärder mot massturism, i Sverige och i många andra länder.

För att förebygga och för att hantera konsekvenserna av att allt fler reser och för att vi besöker samma platser som alla andra.

2018 gjorde vi 1,4 miljarder internationella resor

https://resamedvetet.se/atgarder-mot-massturism/


Mass Tourism » Concept, Meaning, History, Advantages, Disadvantages (tourismbeast.com)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB