Wanja och Tunhammar, Urban och Ebba Lindsö

Häromdagen skrev jag om att Urban Bäckström hade gjort ett misslyckat försök till pudel.

Nu har han backat och säger att 
"Vi är ju ansvariga för det som har inträffat. 
Jag för min del kommer att ta upp frågan om våra styrelseledamöters ansvar,
inklusive mitt eget, när arbetsutskottet träffas"

Alltid kan han vinna lite tid på det.

Wanja och Tunhammar har kämpat tillsammans förut, om bland annat EMU.

Det har också visat sig att Ebba Lindsö, som avsattes från VD-posten i Svenskt Näringsliv för att hon hade tvekat om EMU, satt i styrelsen när de fattade det ödesdigra beslutet om pensionerna åt VDn.

Ebba Lindsö stöttar Wanja Lundby-Wedin och säger att det inte var styrelsen i AMF pension som fattade beslutet om att höja den avgående vd:n Christer Elmehagens pension,
– Det här var ett beslut som fattades av ersättningskommittén.

Frågan om AMF-pensionerna kom som en skänk från ovan för Annika Falkengren och hela Wallenbergs-sfären.

Vem utdelade skänken? Vem läckte nyheten om AMF?

Om det skulle visa sig att det var Annika Falkengrens kommunikationsdirektör Odd Eiken, tidigare informationschef på Svenskt Näringsliv och informationschef på Skandia under den svåra tiden direktören Pettersson var på tapeten, som hade sitt finger med i det som gjorde att debatten om Annika Falkengren kom i skymundan, uppstår frågan om Eiken därmed kommer att ligga bra till för att få kommunikationskonsulternas pris för bästa prestation?

Jag nominerar honom, i den mån jag har någon rätt därtill.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB