Etiketten ”svensk” eller ”europeisk” på en viss lösning är ingen garanti för att det innebär kloka förslag

Det skriver Carl-Johan Westholm apropå EU-kommissionens återhämtningsprogram.

 Övriga EU:s länder manas nu till att ställa upp med miljardsubventioner till främst Italien, som många anser har misskött sin ekonomi genom att inte ha hanterat följderna av den gemensamma valutan.

SvD 10 juli 2020


Jag (CJW)tillhörde dem som röstade nej, inte så mycket för att jag trodde att det skulle bli allvarliga konsekvenser av en gemensam valuta (där misstog jag mig) utan för att jag inte gillar tanken på Europas Förenta Stater.

Timbro har legat lågt i Europadiskussionen, liksom de flesta andra free market think tanks i Europa. Frågan är känslig, nästan icke-existerande.

EU-finansierade tankesmedjor öser däremot på med EU-entusiastiska projekt.

Maj 2013




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB