Skall 8/10 bli lika känt som 9/11 ?

Man får väl börja blogga för att finnas till ordentligt i denna sköna nya värld. Jag har visserligen funnits på nätet sedan 1995 på www.internetional.se - en site där jag hänsynslöst har blandat svenska med engelska, på gott och ont. Observera att det skall heta internetional - med internet i början - en som jag tyckte fiffig address. Den sajten har jag tänkt fortsätta att uppdatera som vanligt. Mina kommentarer på svenska kommer att publiceras här. Som läsare av min sajt har kunnat konstatera till leda har jag i åratal varnat för den kommande nedgången på världens aktiebörser, dollarns fall och eurons kollaps. Tidigare börsnedgångar har bara gjort fyndköpsjägarna rikare medan vi Kassandror har fått utstå våra vänners kommentarer. Det är ju som Keynes har sagt: Börsen kan förbli irrationell längre än Du kan förbli likvid. Det är också som Wolfgang Munchau har skrivit: Optimisterna kommer att få rätt ända till dess de får fel. I går sjönk börsen i New York med 387 punkter vilket är 2,8 procent. Men, luttrad björn som man är efter alla dessa år, kanske det repar upp sig, som det har brukat. Men om det inte repar upp sig i dag - den 10 augusti 2007 - kan dagens datum, vilket på engelska utläses som 8/10, kanske bli ett lika känt datum som 9/11. För fallhöjden är svindlande, tror vi björnar.

Populära inlägg i den här bloggen

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Röd Öppning - Red Opening

Tickande bomben i Heimstaden AB