I dag 31 december 2020 lämnar Storbritannien EU. Men ändå är det besynnerligt tyst om Nigel Farage, grundare av UKIP, UK Independence Party.

Jag har en gång varit i samma rum som Farage. Margit Gennser, senare ordförande för Medborgare mot EMU, den borgerliga kampanjorganisationen inför folkomröstningen 2003, hade via sina kontakter skickat mig till London för att delta i ett möte i en kyrksal.


Jag förväntades på tre minuter sända en hälsning från Sverige. Jag och några andra skulle vara som ett förband innan rockstjärnan skulle göra sin entré.


Nigel Farage var rockstjärnan. Jag hade då mycket dimmiga begrepp om honom och lyssnade med skräckblandad förtjusning på hans budskap.


Min insats var således mycket begränsad, men det uppvägs av att kyrkan, som kyrksalen hörde till, var Westminster Abbey.


Rolf Englund FB 31 december 2020


Do I regret supporting Trump?

Nigel Farage Youtube 20 January 2021



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB