"Marit Paulsen har en förmåga att låta absolut trovärdig oavsett vad hon säger" Enander


Hon lät lika övertygande som socialdemokrat som hon efter 1998 gjorde som folkpartist.

Själv skulle jag, ärligt talat, inte ens köpa en begagnad bil av Marit Paulsen. Hennes övertygande röst till trots. Detta var, sa hon, hennes sista offentliga framträdande. 

Tja, vi får väl se, tänker jag.

Crister Enander, HD Kultur 17 juli 2016

Full text

Om Marit Paulsen hos IntCom

Marit Paulsen om Murens fall: 
Omprövningens tid! Det är med stor osäkerhet jag försöker beskriva ett slags förvirring, rent av en smula hjälplöshet inför det som händer i Östeuropa.
Vart tog alla drömmar vägen? Vart är alla de ORD jag har använt? Var är de begrepp jag tänkt i?
Marit Paulsen i TCO-Tidningen nr 2/1990

De ryska ungdomarna tycks vara mycket tränade att uppfatta det icke klart uttalade, de reagerar kvickt, den snackige håller andan en sekund:
Säg inte - don’t say - don’t say - att vi rest till det demokratiska Sverige och kommit till en kommunistfamilj?
· Nä ,nä - inte så heller.
"Säg att ni RÖSTAR frivilligt på kommunisterna, då hänger jag mig!"Tjaa. Vad säga? Tiotusen ord skulle behövas, timmar av samtal och det som finns till förfogande hos alla i köket är en mer eller mindre knackig engelska

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Röd Öppning - Red Opening

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Tickande bomben i Heimstaden AB