I have seen the future, and it works

Nej, jag har inte varit i Stalins Ryssland, som upphovsmannen till rubriken.

Det jag har sett är hur nyhetsförmedlingen kan komma att fungera i framtiden.

Framtiden är redan här.


Bland alla de katastrofer jag ständigt varnar för (se Cataclysm) ingår det faktum att jordens oljereserver är ändliga.

Jag sökte på nätet och fann med förunderlig lätthet en site om Peak Oil (oljeproduktionen kommer snart att nå maximun, för att sedan sjunka).

Vad skall den heta om inte peakoil.com?

Jag citerar deras sida about us:

PO.com is a privately funded website, and has no affiliation with any group, business or other interest group.

Publishing at this domain has two primary benefits:

1. The preferred Domain Name for what we feel will become the most important debate of humanity.

2. Building on online community to enrich this debate.

The supporting staff are 100% volunteers from around the globe, and receive no compensation of any kind.

Our agenda is as simple as our slogan:

"Exploring the Issue of Hydrocarbon Depletion"

Där är det lätt att finna det man vill.

Det är ett dubbelbottnat uttalande som hänsyftar på den debatt som råder om att internet gör
det lätt för folk med specialla åsikter att nå kontakt med likasinnade och att informationen går runt och styrker människorna att deras lite ovanliga åsikter egentligen delas av många fler.

Men det tycker jag är ett litet problem jämfört med vad som väntar oss när oljan börjar sina.

Besök gärna http://peakoil.com/ och döm själv.

Jag vet dock av erfarenhet att jag måste understryka att det inte är mitt fel att oljan tar slut.

Jag bara påpekar det.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Röd Öppning - Red Opening

Tickande bomben i Heimstaden AB